Stopover Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joke Jacobs - WaarBenJij.nu Stopover Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joke Jacobs - WaarBenJij.nu

Stopover Dubai

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

04 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Donderdag 3 oktober Reisefertig gemacht en al vroeg op Schiphol. Je kan nl niet allemaal pas op het laatst de Airbus 380 instappen. Jammer genoeg waren de blinds bij de gate naar beneden en konden we het monster niet goed bekijken, en van binnen is het Ook maar net een vliegtuig. Wel met zeer prettige service en eten. Aankomst in Dubai ca 00:30 en dan wachten op de douane, er waren wel 25 vluchten rond die tijd binnengekomen. De rij voor de taxi was dan ook navenant en dus hebben we een erg overbetaalde rit naar het hotel aangenomen, en ca 01:30 konden we slapen. Tot 5 uur de eerste oproep voor gebed natuurlijk.
Om 11 uur een vrolijk weerzien met oud collega Laura en haar Freddie, het afgesproken restaurant was ondanks nabellen toch nog niet open. We zijn in de heritage village omgeving beland en inhet restaurant ter plekke waren we welkom, hoewel we al die tijd de enigen bleven, misschien waren ze eigenlijk ook dicht? Desalniettemin kregen we na de mezze ( eigenlijk al genoeg) ook nog resp een enorme schaal seafood en een steak opgediend. E tot slot nog een mooi opgemaakte schaal met fruit. Al met al heerlijk, en het was mooi na een paar jaar weer bij te kunnen praten. F. & L. Hebben ons vervolgens bij Emirates mall afgezet waar we een beetje verdwaasd hebben rondgelopen. Zeker als je weet dat Dubai vol staat met die malls. Hoeveel winkels kan een mens aan. Daarna een beetje heen en weer gereisd met de metro ( ook redelijk koel gelukkig) om naar Dubai museum te gaan (zeer de moeite waard) en terug voor een blik op de Burj Khalifa (die hoogste top) by night en de show van de Dubai fountain. Dat is het waterorgel van de Efteling maar dan met stralen die 150 meter hoog komen met die toren op de achTergrond. In de bijbehorende Dubai mall hebben we frans gegeten natuurlijk en ook nog het indoor aquarium bewonderd. Had ik al gezged dat in die andere mall we naast de skislope hebben gestaan? Het kan hier gewoon niet op, ze hebben nog net geen grote dome boven Dubai gemaakt, dus buiten vertoeven blijft nog even geen pretje. Morgen laatste toeristen loodjes afleggen voor de hotel shuttle bus ditmaal ons naar de airport breng om 16:00 uur.

• 08 Oktober 2013 - 08:59

Ellen:

He gezellig...jullie zijn weer in de lucht..
    Geniet lekker...doe ik ook van jullie verhalen!