On our way! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Joke Jacobs - WaarBenJij.nu On our way! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Joke Jacobs - WaarBenJij.nu

On our way!

Door: ArnoudenJoke

Blijf op de hoogte en volg Joke

12 April 2012 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Na al dat gevlieg, nu eindelijk vaste grond onder de voeten. Kia ora Nieuw Zeeland! Na de car pick up meteen op weg naar Akaroa voordat de schemer in zou vallen. Leuk plaatsje met franse achtergrond op wat eens een vulkaan is geweest. Een 1e drankje aan de baai, gewoon een rode of witte wijn bestellen is hier niet bij, men heeft ih algemeen heel uitgebreide wijnkaarten. Voordeel van kleine plaatsjes is dat er niet veel aan bod van eetgelegenheden is, maar gelukkig was dit hier wel een goede. A. Een lekkere angus-steak en J. hield het bij een starter van scallop en zalm op shrimp risotto, die qua textuur al heerlijk was, maar waarvan we nooit zullen weten of die ook zo lekker smaakte daar de HKG airco mij volledig van smaak en geur hadden beroofd ( om maar niet te sprken van het nodige hoesten en proesten). Na het eten naar bed ins ons motelletje, van 9pm tot 9am geslapen als een blok.
Volgende dag op pad, voor een wat langere afstand, over de scenic route ri zuiden, naar Lake Tekapo, zo' n azuurblauw glacisr meer. De beroemde church of the good shephard was al gesloten, dus ik heb niet de foto gemaakt die iedereene maakt ( en die ook wel uit de folders knip) maar ik heb hem de andere kant op gemaakt. Na een wederom goed maal op weg naar het obervatorium St.John, op jacht naar de helderste sterrenhemel hier vh land. Melkweg, staurnus, mars, orion, sirius, zuiderkruis en wat nebula's trokken aan ons oog voorbij, dichtbij gehaald door megatelescopen van de universities. Cool, letterlijk en figuurlijk, want het was minus 3 boven op de berg, maar daarvoor hadden we mooie, rooie space-jassen aagekregen.

• 12 April 2012 - 09:14

Ingrid - Allvo Shop:

Veel plezier op jullie reis.

• 12 April 2012 - 10:06

Jan Stappaerts:

Heel mooi, dus na een sterren maal en een veel sterren hemel in een hemels bed, voor en hemelse nacht. Zorg er maar voor dat je geen sterren in de autoruit krijgt.. have fun.. me too.

• 13 April 2012 - 06:35

Ingrid:

Klinkt allemaal erg goed (behalve die verkoudheid dan). Prachtig, zo', sterrenhemel op het zuidelijk half. Op naar de volgende mooie plek; we zijn benieuwd!

• 14 April 2012 - 15:38

Aussie:

Ik volg jullie vanaf een zonnig balkonnetje, ook leuk ;-). Hou wat wensen paraat met al die sterren!